Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 6 december 2008

Av avalltmitthjarta - 6 december 2008 23:39


Nougat på block, kan det bli farligare..? ;-) Har mumsat och tittat på en halvbra skräckis på kanal 6. (Den var lite för orealistisk).

Jag tror på spöken visserligen, men INTE att de kan visa sig på teveskärmar... ;-))


Ok, ok... det var en film och det var nog inte meningen att den skulle vara realistisk, men för mig så funkar det så iaf... att ju närmare verkligheten man kommer desto läskigare blir filmen. Den skräckfilm som skrämt upp mig som mest var The Blair Witch Project men det är för att den handlar om saker som jag har svårt att sortera som fiction av div anledningar. Dessutom är jag LIVRÄDD för skogen om natten... Hua!

Nej nu ger jag mig för denna lördagen...


Imorrn ska jag prova att göra bananpannkakor efter inspiration från Karin alias Nålpitt. ;-) Fast du kanske föredrar nåt annat smeknamn nu för tiden...? :-)) 


Karin och jag bodde ihop när vi pluggade marinbiologi nere i Lysekil. I en trea på Badhusberget, som jag la in en bild på härom veckan. Härliga tider var det. :-) 


Nej, natti hörni!


Imorrn är det andra advent! :-)

Av avalltmitthjarta - 6 december 2008 15:20


Tävla om ett zinkhus från Home sweet home hos Hem och Lycka.

Av avalltmitthjarta - 6 december 2008 14:57


Jag är med och tävlar hos Bambi om ett valfritt plagg från TuffaTilda.

Gör det du också!

Av avalltmitthjarta - 6 december 2008 14:18


Hej alla glada!


Lördag alltså, andra advent imorgon... Jag ser fram emot att få tända två av ljusen i adventsljusstaken. :-) Barnen har brutit av dem men skit samma, brinner gör de iaf... :-)


Här har vi de små bustrollen:

 Mina mumsingar! :-)


På den övre bilden till höger skymtar man Alexander med plåsterasken, glatt klistrandes över köksgolvet. Jag hade inte upptäckt att det var det han sysslade med när jag tog bilden, men jag borde ha anat att det var bus på gång eftersom han satt rätt länge där, tyst som en mus. ;-)


Isabelle har idag på sig den nya Ductus bodysuiten från Liten & Trendig.

I den "förbjudna" färgkombinationen rosa och röd.

(Jag fick aldrig ha rosa och rött tillsammans när jag var liten eftersom min mamma sa att det skar sig). ;-)


Den var, liksom de andra kläderna från Ductus, lite liten i storleken men annars superfin! Vi får se hur de håller sig efter några tvättar.


Ovido - Quiz & Flashcards