Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 5 december 2008

Av avalltmitthjarta - 5 december 2008 23:57

Nej nu blir det tidig sänggång för mig idag. (Kan man säga sänggång?)


Nå ja...


Isabelle har ätit dåligt idag. Eller ja... mindre ersättning än hon brukar. Så svårt att avgöra hur mycket hon får i sig i o m att jag både ammar och flaskmatar. Har inte lyckats helamma med nån av barnen trots att jag försökt... verkligen försökt. Ville såå gärna, men icke...

Jag ammar ofta det är inte några problem alls, men hur jag än gör så lyckas jag inte öka min produktion så att jag kan helamma. Får vara tacksam för det positiva med flaskmatning istället och inte bekymra mig så mycket.

Är glad för att jag kan amma iaf, även om det inte är så mycket mjölk jag har. Är ju så mysigt!! :-)


God Natt allihop!

Av avalltmitthjarta - 5 december 2008 22:53


Det här är första julen som vi kommer att ha julgran här hemma. Men det återstår att se om vi lyckas montera den... Det är en sån gran som man hänger på väggen och den kommer från Sia. Som ni ser så har "rumpan" lossnat, och  ljusen verkar inte vilja lysa heller så det återstår att se om det blir nån gran i år ändå... pyntad och klar alltså. ;-)

Av avalltmitthjarta - 5 december 2008 18:01


Den här barntapeten från Sandberg Tyg & Tapet har jag fullkomligt förälskat mig i!

Den är från kollektionen Kaspar & Saga II och är ju bara för bedårande!

Riktigt, riktigt, riktigt sugen på att köpa till barnens rum. :-)


Av avalltmitthjarta - 5 december 2008 16:34


Jag brukar ju bli nedstämd under de mörka månaderna.

Enligt forskarna så lider 60% av Sveriges befolkning av en eller flera symptom av vinterdepression under månaderna september till mars.


Så... Jag önskade mig en terapilampa som jag läst om i en artikel i Vi Föräldrar, och jag fick den nu när jag fyllde år förra veckan.


Philips EnergyLight.



Här har ni den, jag tog ett ljusbad till frukost. Ljusbad och kaffe. ;-)

(Ja, det är min nästipp ni ser). Matteus provade också. :-)



EnergyLight har Philips EnergyLight-originallampor som producerar ljus med samma intensitet och kvalitet som dagsljus. Den kan faktiskt ge upp till 10 000 lux, men utan att du blir bländad. Om du använder EnergyLight i bara 30 minuter om dagen (du behöver inte titta in i lampan hela tiden) med en ljusintensitet på 10 000 lux kommer du att märka att du får mer energi och blir på bättre humör efter bara fem dagars användning.


Så här står det i instruktionsboken: "Kliniska tester har visat att bright light fungerar. I ca 90% av alla fallen försvann vinterdepressionen efter regelbunden användning av EnergyLight. Att ta ljusbad är allmänt accepterat som ett av de säkraste och mest effektiva sätten att motverka vinterdepression."


Jag är mycket nöjd med den! :-)

Av avalltmitthjarta - 5 december 2008 01:26


Även Jessica behöver ta sig nya rutiner...


Snark...


Varför, varför går jag inte och lägger mig fast än jag redan har sömnbrist? Det kan man fråga sig...


Ska ta ett välbehövt ljusbad imorrn, det kanske hjälper mot tröttheten. Får berätta mer om det sen. (Fick ju en skojjig grej i 25-års present).


Nej, nu är det marsch pannkaka ner i sängen!

Ovido - Quiz & Flashcards