Av allt mitt hjärta

Alla inlägg under mars 2009

Av avalltmitthjarta - 31 mars 2009 19:43


...har just inte haft så mycket annat för mig.


Är i Fagersta, och här blir man uppassad vill jag lova.


Men längtar hem lite. Skönt att sköta sig själv ibland också.



Ser fram emot helgen då vi ska träffa släkten på Skebo herrgård.

Ska vara där hela helgen. Ska bli jätteroligt.


Saknar alla så mycket!


:-)

Av avalltmitthjarta - 31 mars 2009 18:00


Kan han vara... runt 2 månader här. :-)



Photo Flipbook Slideshow Maker
Av avalltmitthjarta - 31 mars 2009 16:57


Apropå tokiga saker barn säger...


;-))))


Klippet är taget för några minuter sedan.


Av avalltmitthjarta - 31 mars 2009 16:23



Men inte vilka bebisar som helst...


De två övre bilderna föreställer mig, och de två undre Matteus.

Alla bilderna tagna i en segelbåt fast med 20 år mellan. :-)


I naturhamn.


Den här bilden är tagen mitt under segling. Sötnöt! Mina skor, och ett skohorn i munnen... ;-)))


Min fina pöjk! :-)

Av avalltmitthjarta - 31 mars 2009 14:35


Med byxona från Johanna...


Och bamsebodyn jag köpte...


Blev min goa mumma så här fin:


Som en mumsig apelsin!


Sara, jag rekommenderar starkt att du införskaffar såna här brallor från Lindex till minipluttis, för det är en sån här body som dimper ner i din brevlåda inom kort! ;-) Kan tänka mig att liten Evelina blir sockersöt i orange!




Av avalltmitthjarta - 31 mars 2009 08:40


Roliga saker barn har sagt. :-)




Jag sa till min lilla pojk som snart fyller fem år "du är så himla fin Fabian, både på in och utsidan". Då funderade han en liten stund och så sa han "Å du är fin naken mamma", Haha, jag blev lite paff kan man minst sagt säga.


Det var påsk. Vi har en kvast att sopa av trappan med. Han kör kvasten mellan mina ben.
Förväntansfulla ögon lyser när han vrålar -FLYG MAMMA FLYG!

Brorsdotter: Vad är det för gult där ute på fältet?
Jag: Det kallas för raps.
Brorsdotter: Jahaja, det som pappa har till sillen.


Svar från min 2-åring då jag sa att jag älskade honom imorse:
"Jag älskar nappar"


En dag när det är dimmigt ute säger 3-åringen:
"Titta vad suddigt det är ute!"



Kompisens pojk var rolig/pinsam när han till kassörskan på konsum utbrister: Min mamma har skägg i rumpan!!! Hon betalade ganska fort och fick en hel del leende från den lååååånga kön!!



andrea 1986 Jag durschar.. Hugo 3 år: säger: så fin rumpa du har mamma. Jag: tack! (vänder mig om) Hugo: Och den där rumpan är också fin!

När min halvsyster var liten och hennes mamma gick runt naken efter dusch sa hon en gång :'' Vilka fina tuttar du har hängandes mamma'' Vad säger man då som svar?!



I badet började vår då 2 och ett halvtårige son fundera lite över sina egna kroppsdelar... "Mamma vad är det här?" frågade han mig, varpå jag svarde "Det är pungen". Sonen lade huvudet lite på sne, tittad undrande på mig och frågar "men... var e drottningen då??"



 Detta var några år sedan, jag jobbade på en förskola. Då en liten kille i två års åldern kom springandes: -Majija,Majija mina kuloj har fastnat i gylfen.... (han kunde inte säga bokstaven R) Den dagen hade han byxor som hade gummiband med kulor i. Det var DOM som hade fastnat.....



Jag stod i kön för och ha på ketchup och senap på korven inne på ikea, då stod en liten kille o sin mamma framför mig, och jag hör hur han säger "titta mamma (och pekar på strutarna till ketchup o senapen) de ser ut som dina tuttar!"..stackars mamman:/


Sagt av mina barn:


Matteus 4 år - "Vilken konstig snopp lillasyster har, mamma".


Alexander 2,5 år - "Va e Isabelles snopp? Jag hinner säga, Isabelle har ingen snopp... då han plötsligt utbrister "Nej, Isabelle ha ingen snopp. Hon ha en thumpa!"


;-))))))



Av avalltmitthjarta - 29 mars 2009 15:32


Sitter och nynnar, som jag så ofta gör...

...på min favoritjulsång.


Synd att jag inte kan texten bara.



Presentation

Omröstning

Vilket är bäst, förskola eller familjedaghem?
 Förskola
 Familjedaghem

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards