Av allt mitt hjärta

Alla inlägg under januari 2009

Av avalltmitthjarta - 31 januari 2009 23:04


Tog en promenad i Täby i måndags och hittade den här härliga lekparken med ett minilandskap i form av små vägar, övergångsställen, skyltar, en rondell, busshållplats... Så gulligt!



Brorsan min som är med, Seb var hos advokaten.

Av avalltmitthjarta - 31 januari 2009 22:36


God kväll på er alla där ute...


:-)


Ja, äntligen har den stationära datorn (som vi har i köket) blivit lagad. Felet visade sig vara en kortslutning till följd av att någon av barnen petat in ett metallföremål i nåt uttag.


Så goa de är de små!!! (Gaaaah!)


Jag skulle koppla in den idag, och det skulle ju gå galant eftersom jag är självsäker och teknisk, ja helt enkelt grym på det mesta!


(Ge dig Jessica...)


Okej då, jag kanske inte är så teknisk av mig när allt kommer omkring, men nog skulle jag väl klara av att koppla in några sladdar?


NEJ.



Så datorn står på plats men... jag har inte lyckats klura ut hur den ska kopplas in.


Hehe...



:-)



Hrm...

Av avalltmitthjarta - 29 januari 2009 17:46


Jag hittade detta recept på baksidan av O´boyburken. 


  • 2 msk O´boy
  • 1 dl frusna hallon
  • 2 dl vaniljyoghurt
  • 1/2 banan

Mixa, servera i höga glas och njut!


Mitt enda problem var att det inte fanns någon vaniljyoghurt i kylen.

Så jag tog det som fanns, nämligen skogsbärsyoghurt.


Det blev INTE gott kan jag tala om. Men det tyckte tydligen inte barnan för de surplade glatt i sig två glas var.


Nästa gång ska jag nog använda vaniljyoghurt...

Av avalltmitthjarta - 29 januari 2009 15:51



Uppfödaren som köpte de flesta av mina marsvin har mailat lite bilder. Bland annat denna där man ser Lisa och Isobellima vid matskålen, och Prima Ballerina ser man bakifrån inne i "högen". ;-)

Härligt att se hur bra de har det! Ballerina är dessutom konstaterat dräktig nu med en self black hane. Spännande att se vad det blir för ungar i den kullen sen.


Drömmen om att starta en uppfödning lever kvar... För exakt ett år sedan hade jag ju bestämt mig för att göra det, och planerna hade nog gått i lås om det inte var för alla omständigheter runt i kring.


Men man vet ju aldrig hur det blir i framtiden. Faktum kvarstår dock att vi inte kan ha några djur inomhus då Sebastian är allergisk, så troligen blir det att jag skaffar ormar igen eller nån ödla kanske. När barnen blivit större. Hade ju en gul råttsnok och två kungspyton innan Matteus föddes.


Men den starkaste drömmen är att skaffa egen häst. Men det blir inte av förens om tidigast 15-20 år. Då har barnen hunnit bli stora, och eventuell sladdis/sladdisar hunnit bli mellan 5 och 10. Kan inte tänka mig att jag aldrig skulle få fler barn. Jag vill gärna ha fler, men inte nu på minst... tja... någonstans mellan 8 och 10 år. Jag vill inte vara över 35 iaf.


Men nu ska jag banne mig unna mig lite tid till mig själv emellan. Skulle tippa på att jag fortsätter plugga om några år. Jag är sugen på att läsa till fritidspedagog.

Av avalltmitthjarta - 29 januari 2009 14:26


Så...


Nu är jag nöjd med designen. :-)

Av avalltmitthjarta - 27 januari 2009 22:24


Mammas goaste lilla bit! Äta upp!!!!!



Min mommo! :-) Bodyn (som det står Världens Gulligaste Tjej på har mommo förresten fått av "tant" Johanna. ;-) Finaste bodyn jag har till henne! Så vansinnigt söt! Byxorna är fyndade på tradera.



Av avalltmitthjarta - 27 januari 2009 17:42


Här kommer bilder på resten av kläderna.


En bedårande liten klänning som Matteus fick välja ut till lillasyster. :-))

Båda bodysarna är till Bella men byxorna är till Matteus.


Antihalk sockor till pojkarna. Fick ett par till Isabelle med på köpet. :-)


 

Mer antihalk sockor och 7 par söta små minikalsonger. ;-)


En mössa, ett huckle och ett par sockersöta skor åt Isabelle. :-)


En varsin mössa åt bröderna bus. Galet söta!


Sen köpte jag två par polotröjor, ett svart linne, en svart kjol samt blusen jag bloggade om tidigare idag, till mig själv.


Jag vet inte hur länge sen det var jag köpte så mycket kläder på en och samma gång...


Supernöjd!


*God natt HAHOOOOOOOER* Ursäkta mig, det där var off topic.

Pojkarna tittar på i drömmarnas trädgård där uppe. ;-)



Av avalltmitthjarta - 27 januari 2009 13:56


Var till Stockholm igår. Medans Seb träffade advokaten passade jag på att handla kläder.


Bland annat inhandlades följande:

(Bilderna är från Lindex Shop Online).


Lindex Shop Online - Velourbyxa Lindex Shop Online - Joggingbyxa Lindex Shop Online - Baby Lindex Shop Online - Baby Lindex Shop Online - Velourbyxa Lindex Shop Online - Baby Lindex Shop Online - Topp
Ovido - Quiz & Flashcards