Av allt mitt hjärta

Alla inlägg under december 2008

Av avalltmitthjarta - 12 december 2008 18:34


Inte lika vitt denna gången som ni ser, men det gick ändå. :-) Jag tog barnvagnsliften till Isabelle eftersom fårskinnspälsen var i tvätten. Gick bra det med. Lite tyngre att dra bara. :-)


Det ser ut som att Isabelle håller på och tippar ur, men bara lugn... det är bilden som är sné! ;-)


Nu är det snart dags för julkalendern för barnens del här, själv väntar jag på att lilla snuffan ska vakna så att hon kan äta, så att jag kan lägga barnen sen. :-) Gumman snutt sover fortfarande sen vi var ute och det är ett par timmar sen... Annars sover hon ALDRIG så här långa stunder på dagen.

Skönt faktiskt, för omväxlings skull. :-)

Av avalltmitthjarta - 12 december 2008 17:14

Hallå där blåbär!


Har varit ute hela dan idag så bloggen har fått vänta lite.


Skriver lite mer ikväll. Kanske lägger in nån bild från dagens pulktur.


Ska försöka hinna med att baka lite mer också, då vi just nu har ÖVERFLÖD av bananer hemma... (Där har du svaret Bea! ;-))


Tjingeling!

Av avalltmitthjarta - 11 december 2008 19:47

Gissa vem som har ätit för mycket bananmuffins?


Jag ger er en ledtråd; det är inte barnen.


Urk...

Av avalltmitthjarta - 11 december 2008 17:32


Muffinsarna är klara! 

Kalasgott! Och dessutom nyttigare än många andra muffins eftersom det är banan och pressad lime i.

Av avalltmitthjarta - 11 december 2008 14:22

Blev inga muffins igår eftersom jag upptäckte att äggen var slut.


Så tänkte baka idag istället, om jag får tid.


Tack Bea för tipset, det lät supergott! Hade tyvärr inte alla ingredienser för dem hemma.


Så...


Det får bli bananmuffins. :-)

Av avalltmitthjarta - 10 december 2008 10:01



Så gulligt!



Jag har totalfastnat för deras nya kollektion

Kaspar & Saga II


Helt sagolika!


Fast det är ingen idé att börja sukta efter nya tapeter i barnens rum. Alexander är ju illbatting nr 1 nu. ;-) Hittar han en penna, ja då går han direkt iväg och målar någonstans på väggen. Hittar han en liten flärp som lossnat i tapeten, ja då river han loss små bitar tills det inte finns något mer att pilla loss...

Så ni kan nog gissa er till hur det ser ut i bröderna bus rum just nu. :-)


Från det ena till det andra, nån som har nåt bra muffinsrecept?

Tänkte baka muffins idag men har lite idétorka. Hehe... :-)

Av avalltmitthjarta - 9 december 2008 19:50


Jag tävlar om ett Presentkort värt 400:- hos JNYdesign i JNYdesigns blogg.
Tävla du med!!!

Av avalltmitthjarta - 9 december 2008 14:17


Själv gillar jag ordet STJÄRT väldigt mycket. Det klingar så fint! :-)

Kolla in denna apelsinstjärt som jag hittade i affären igår! :-D




Isabelle på pappas axel. Charmade alla tanter i affären. ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards