Av allt mitt hjärta

Alla inlägg under februari 2009

Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 21:43



Jag ger mig själv en spark i röva! (Ursäkta språket!)



cheergirl01.gif



Det blir bättre, det blir bättre, det BLIR bättre!!!


Det måste det bli...? 


Efter regn kommer solsken, väl...?

Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 20:44


Nej det blev ingen övernattning. Seb mådde dåligt så vi var där några timmar bara. Fick inte så mycket golv lagt heller, inte jag iaf, då barnen löpte amok och hoppade i sängarna med lortiga fossingar...


Ångesten har grabbat tag i mig idag igen.

 

Hur ska det bli med allt?  

 

Om jag inte hade behövt se Seb må så dåligt så hade jag nog mått bra mycket bättre... Min älskade stackars krake till man!

 

Medicinen han tar för diskbråcket förgiftar honom, och när den går ur kroppen får han panik för att det gör så ont, och abstinens samt ångest. Vanliga biverkningar av just den medicinen.

 

Blev tipsad om Homeopati idag, är det någon som vet vad det är?

 

Jag lider, lider av att se honom så sjuk. Jag lider av tanken på hur barnen tolkar det hela, även om han inte visar för dem när han har ont.

De märker väl att han mår dåligt. Även små grytor har öron eller vad det heter...

 

Jag vill så gärna att allt ska bli bra igen!

Att alla ska vara glada och friska, att vi ska vara en riktigt lycklig familj!

Oavsett omständigheterna...

 

Åh, det värker i hjärtat...

 

Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 11:46



Ja, jag säger då det...


thanksfortheadd21.gif


Bloggsurfa made my day!



Av någon märklig anledning så fick jag plötsligt ett fruktansvärt sug efter bananer... ?


Åh, och vi har inga bananer hemma... :-(


Nej, nu får jag ta och slita mig från datorn faktiskt...


Vi ska in till stan om en timme och jag har ju inte packat än.... (Gaaah!)


Vi har stora planer idag vi!


Ett riktigt äventyr, från barnens sida i a f... ;-))


Vi ska sova över i den nya lokalen. ;-)


Vi ska fortsätta lägga golv, jag och Seb så att det blir klart nån gång.


Så det blir kul för barnen, det är ju samma typ av lokal som bilfirmor har, (de sålde mopeder där innan tror jag.) Så det är riktigt högt i tak.

Och kupolformat eller vad det heter.


Så, nu lär jag packa!


Ha en riktigt trevlig dag allihop!!!





Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 11:35


Hihi, upptäckte nyss att min blogg ligger på topp 100 listan idag för populäraste bloggar här på bloggagratis.


På plats nummer 100! ;-))


100.  HEMMAFRU OCH TREBARNSMAMMA AV ÅRGÅNG 83. 105

Det vad roligt!


:-)


Tackar för det bloggsurfa! ;-)


Haha!!

Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 11:19



Inlägget nedan har jag kopierat från KREAFONBLOGGEN, Reklambyrå i Göteborg bloggar om reklam, pr, design, media, vardag, varumärkesbyggande, företagande, affärsidéer och mycket annat.


Hästens


I den allra senaste Hästens-kampanjen är det faktiskt inte bara en, utan två, Rut. Den ena av dem är naken och svingar sig i en takkrona, se ovan.

Den svartvita bilden i höger hörn är värd en extra titt. Vad kommuniceras, vad uppfattar mottagaren? Global lyx och premiumvarumärke (dit Hästens strävar med sitt varumärke)? Eller kanske rent av motsatsen, billigt? (Inget vidare för varumärket, i så fall.)



varumärket Hästens


De här bilderna är mycket intressanta av flera olika skäl, men jag vill prata varumärke, varumärkesbyggande och positionering. Ni minns väl Rut (översta bilden till höger)? Året var 1997 och vad jag minns gjorde Hästens reklamkampanj succé. Prisad och omtyckt.

Nu ska Rut bli internationell (nedersta bilden). Bara genom att titta på bilderna kan man tydligt se var Hästen har varit (är?) och vart man vill - från svensk funktionalitet (gamla Rut) till lyx och flärd (nya nakna Rut).

Nu vill Hästens stå för global lyx. Man vill positionera om varumärket, som det heter.


Ompositionering är när man går från att vara något, till att bli något annat. Exempelvis som när barnkalasdrycken Festis blev ungdoms- och vuxendryck. Men, kan man verkligen bara bestämma sig för “vad man vill vara”, bara sådär? Javisst. Huruvida man lyckas är däremot en helt annan sak. Det kräver tanke och strategi kombinerat med gediget och långsiktigt varumärkesarbete. Ett ompositioneringsarbete blir dessutom inte lättare av att det ofta finns “trogna fans” som vill att allt ska vara som förut.

Den nya Rut har stött på patrull lite varstans, bland annat hos Svenska reklamförbundet som inte gillar NakenRut. “Suger Hästballe” är ett annat omdöme och andra förstår ingenting. I Resumé förklarar man varför reklam då och då är sexistisk och konstaterar att: “I annonsen ser man en naken kvinna sväva över sängen. I bästa fall ser man en ängel. I sämsta fall ser man en runkbild”.

Vad som är “bäst” och “sämst” är egentligen svårt att uttala sig om, det beror ju på vem som tycker. Huvudsaken för Hästens borde vara att man kommunicerar “lyxig dröm” och att det säljs fler sängar. Om det beror på änglar eller något annat borde vara sekundärt, åtminstone för Hästens.

Om tillräckligt många i den tänkta målgruppen stör sig på nya nakna Rut har man naturligtvis gjort sig själv en otjänst, men Hästens själva är övertygade om att ompositioneringen kommer att lyckas och menar att en naken kvinna är bästa lösningen för att illustrera drömmen. “Vi har gjort tester innan och vet att kampanjen kommer att lyckas internationellt”.

Själv säger jag just ingenting, mer än att jag kommer att följa ompositioneringen och resultatet av varumärkesarbetet med stort intresse.


Vad tycker ni om gamla och nya Rut?



Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 11:00


Alltså de här reklambilderna från Hästens som jag har visat...


Vill ni höra MIN åsikt?


Jag gillar det inte...


Och så till ett sånt stort företag som Hästens sängar. Gå in här och titta på bilden i lite större format. 


Jag tycker att den är smaklös, rent ut sagt.


Vad säger det om produkten i fråga, d v s sängen?



När ni ändå är inne på hemsidan, beställ en sån där gratis DVD också.


Och om det är någon som är intresserad av att köpa sängar, säg till mig så får ni 10% rabatt. :-)










Av avalltmitthjarta - 17 februari 2009 09:58



1.gif




Isabelle ska få en portion havregröt här alldeles strax. 

Förpackningen är snart slut, och det är väl dags att uppgradera till 5-månaders gröt nu. :-) 


Bytte ju ett mjölkmål till gröt när hon blev 5 månader (efter att hon fått smakisar i en månad).


Och nu är det snart dags att byta ut mål nr 2, till mat.

Men lillsnuttan har inte visat alltför stort intresse för mat än, så jag avvaktar ett tag till.


Stora tjejen, fyller ju halvåret snart! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards