Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av avalltmitthjarta - 6 februari 2009 23:06



Tack min goa Sara för så fina kommentarer! Älskar dig också! :-)


Nu är det dags för Jessica att gå och knoppa.


Har ont i halsen som attan, vågar inte tänka på hur det kommer kännas imorrn... kan ju alltid hoppas jag slipper bli sjuk igen. Blir i så fall tredje gången sen Bella föddes. *Mummel gruff*


Men vad gör man?


God natt världen.


 

Av avalltmitthjarta - 6 februari 2009 21:11



 


Först lite bus i mammas och pappas säng, så klart... ;-)


Liten, mellan som stor. :-)


Mina gooooooobitar!

Av avalltmitthjarta - 6 februari 2009 18:59


...för er varför det är ett sådant helvete med eldningen. Det finns ingen ackumulatortank i det här gamla skithuset! Och det innebär kort och gott att vi måste hålla elden brinnandes för att elementen ska vara varma, och för att vi ska få varmvatten.

Så fort elden slocknar börjar elementen svalna...

Trodde vi fick nog förra vintern, men tydligen har man orkat en vinter till nu... Jag är så trött på det här huset!

 

Av avalltmitthjarta - 6 februari 2009 18:14


 

Bakade vaniljdrömmar idag. Fick syn på receptet på vanillinsockerförpackningen och lyckades inte mota bort frestelsen...


För 40-50 stycken.


  • 200 g smör, rumstempererat
  • 2,5 dl socker
  • 3 msk vanillinsocker
  • 5,5 dl vetemjöl
  • 2 tsk hjortronsalt 


Rör ihop smör, socker och vanillinsocker, tillsätt vetemjöl och hjortronsalt. Rulla till bollar och lägg på bakplåtspapper.


Grädda i ugn 150 grader 25-30 minuter.


Smakade som drömmar ska göra. Lite för sött för min smak egentligen... Men gott som omväxling!


Otroligt enkelt också!


Ovido - Quiz & Flashcards