Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 23:54


 

Jag tävlar hos Anna om dessa söta kakformar. Tävla ni med!

Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 22:55


Det är Matteus som har tagit bilden! :-D



Isabelle har en pyjamas med Babar på, sååå söt!

Köpte den till Alexander när han var liten minis.


Och min outfit är... tja, en strandtshirt från Aruba,

-numera en "sunka runt i hemma" tröja. ;-)

Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 18:17


 


Idag provade jag att ha i kålrot och palsternacka i barnens morotsjuice. (Nej, jag skämtar inte!)


Till ca 10 stora morötter tog jag en palsternacka och en kålrot.


Tror ni det blev gott?


Näää....


Det smakade PYTON!


Juicen fick en stark smak av kål. Med andra ord, Blä!


(Blä, iaf som juice). Pizzasallad tycker jag om! ;-p



Men projektet gick hem...



...för barnen verkade inte märka någon skillnad. :-D


De ser inte så superglada ut visserligen, men de drack upp rubbet, jag smakade bara ett halvt glas.




Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 14:28

 

Idag har Matteus varit på dagis mellan 09.00 och 12.00. 


Sebastian har både lämnat och hämtat, och efter dagis fick han följa med pappa till jobbet. Det kom en lastbil med sängar idag till allas stora glädje (det är många kunder som har väntat länge). Och flytten till nya lokalen är avklarad. De håller på och lägger golv nu. Matteus hjälper säkert till. ;-)


Så just nu är det ovanligt lugnt här hemma. Isabelle åt en STOR portion mild havregröt (4 msk vatten + 3 msk pulver) runt 12.00 snåret, somnade sen och har sovit sen dess.


Alexander sitter brevid mig här och målar med kritor. :-) 


-Inte måla på bordet! Får jag upprepa gång på gång... ;-))) Gulleplutten min!



Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 14:17


Babyvakten kom här om dagen och jag började använda den igår.


Fungerar perfekt! Jag är supernöjd!


Skillnaden mellan den här och den jag haft sen tidigare (Philips Avent)...


...är att denna inte går på uppladdningsbara batterier, utan man måste ha den inkopplad till en adapter eller ha den utan fast med vanliga batterier. Sen går det heller inte att prata tillbaka till barnen och det är dumt tycker jag, men nog borde min Philips dyka upp förr eller senare. Någonstans ligger den ju!


Suck...

Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 13:45



Min sessa! Hon ska BARA ha rosa hon! För det är mammas favoritfärg! ;-)))


Både byxorna och bodyn är i stl 68. Velourbyxorna visste jag att de var små i storleken, men bodyn trodde jag hon skulle kunna ha ett tag men även den sitter perfekt nu, så kanske i några veckor till...


Nå ja, man får väl köpa nytt sen då kanske. Jag har ju egentligen så jag klarar mig, men det är ju pojkkläder och det är så vansinnigt sött med flickkläder!


Av avalltmitthjarta - 5 februari 2009 00:36


Ja, så lång tid tog det mig att skriva... Nu är jag bra slut i ryggen eftersom jag sitter med laptopen framför teven!! Gaaah!


Plumsar i säng...


Snark!

Ovido - Quiz & Flashcards