Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av avalltmitthjarta - 2 februari 2009 19:40


Hittade den här skojiga bilden.



Men hur är det med stavningen...?



Av avalltmitthjarta - 2 februari 2009 18:30


För er som är nyfikna på förlossningsberättelsen från min tredje förlossning vill jag bara berätta, att jag inte tagit mig tid att skriva nån än, men det kommer... :-)

Måste ju skriva ner för min egen del också för jag vill aldrig glömma hur det var!

Att föda barn är nog det häftigaste jag gjort!!

:-)

Av avalltmitthjarta - 2 februari 2009 18:16


Såg att Liten&Trendig har 50% rabatt på hela sortimentet igen. Men bara fram till 8/2.


Funderar på om jag ska beställa nåt litet. Isabelle har växt ur kläderna från Ductus, så det enda hon fortfarande kan ha är denna:

Bodysuiten från danska märket Pippi.


Och denna:

Warner Bros Tweedy setet.


Pippi kläder köper jag gärna mer av för det var väldigt bra kvalité på dem, medans Ductus inte var något vidare.

Av avalltmitthjarta - 2 februari 2009 17:00

Om dig.

1. Hur mycket är klockan just nu? 17.00

2. Namn? Jessica

3. Vart bor du? I ett hus på landet i norra delen av Uppsala län, eller ca 1,5 mil från Gävle om man så vill.


4. Hur många barn vill du ha? Minst 6 :-)


5. Vill du gifta dig? Jag är gift


6. Har du ätit sushi? Nej

7. Favoritglass? Nougat


8. Hur många olika sorters flingor har du i kökskåpet? 1 sort tror jag


9. Humör? Hett

Fyra grejjor.

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? Ja


2. Har du en hund? Nej

3. Sover du helst själv eller med någon? Själv


4. Tror du på spöken? Ja

SKULLE:

1. Skulle du vilja vara längre? Lite kanske

2. Skulle du vilja väga mer? Jag tror jag svarar nej där...

3. Skulle du vilja ha sex nu? Nej fy fan


4. Skulle du vilja dricka dig full nu? Nej tack

KAN.

1. Kan du röra på öronen? Det tror jag inte...

2. Kan du slicka dig på näsan? Nej, sorgligt nog kan jag inte det

3. Kan du kolla i kors med ögonen? Ja

4. Kan dina föräldrar lita på dig? Jovars

5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? Ja om man är själv så?

6. Kan du va på en fest utan att dricka? Ja

7. Kan dina vänner lita på dig? Ja, det kan dom absolut

8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? Har gjort det en gång i tiden, hade piercing i tungan också men dem tog jag bort när jag skulle bli mamma eftersom jag inte vill vara en "piercad mamma". Är lite fördomsfull antar jag...

9. Kan du suga? dammsuga? Får jag ta bort den frågan?

10. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? Ja



1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? Ja då

2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Det har dom säkert

3. Har du syskon? Två småbröder

4. Har du någonsin haft sex med någon? Uppenbarligen...

5. Har dina föräldrar ljugit för dig? Inte vad jag vet

6. Har du varit full den här månaden? Nej

7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? Nej, det här är roligt! ;-)


8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? Nej

9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? Min man är 10 år äldre än mig, så... Ja

10.Har du haft sex med någon som är tre år äldre? Ja, uppenbarligen!

11.Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? Suck...

12.Har du blivit påkommen när du har haft sex? Nej det tror jag inte

13.Har du haft sex med mer än tre personer? Ja

14.Har du ljugit på någon fråga än då? Nej

Jag skickar denna utmaning vidare till:



Kör hårt hörni! ;-)))

Av avalltmitthjarta - 2 februari 2009 16:05


Idag var första inskolningsdagen på förskolan för Matteus del.

Gick hur bra som helst. 


Det är nog jag som tycker detta är lite jobbigt...

Jag menar, varför ska jag lämna bort mina barn till andra vuxna när jag helst vill rå om dem själv?


Det har, fram tills nu, kännts väldigt fel.


Men nu har det passerat en gräns där jag känner att, för hans och för min del, så blir det bäst med lite dagis. Han behöver stimulansen eftersom jag inte har tid på samma sätt sen Isabelle kom. Blir 15 timmar i veckan nu då och Alexander står i kö till samma dagis.


Hans tider kommer att bli tisdag, onsdag och torsdag kl 09.00-14.00

Sebastian kommer att lämna och jag kommer att hämta.

Förskolan ligger en halvmil bort, det är väl det enda jag har att klaga på egentligen (drygt att åka buss med alla tre). Annars verkar allt annat toppen. :-)


Spännande det här, är ju inte bara Matteus som det är nytt för. ;-)


Och vad tomt och tyst det kommer att bli hemma sen när båda är på dagis... är ju också en abstrakt tanke. Blir nog skönt kan jag tänka mig, att få lite egentid med Bella. :-)


Matteus och Isabelle. Mammas godisgurkor! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards