Av allt mitt hjärta

Alla inlägg under januari 2009

Av avalltmitthjarta - 25 januari 2009 13:40


Gårdagens hemgjorda glass. Pojkarna fick det sista till efterrätt nu efter lunchen. Den har en genomträngande smak av svarta vinbär. Verkligen gott!

Och bäst av allt, supernyttigt! :-)


Sen till mitt och Matteus projekt igen då... tre dagar senare ser groddarna ut så här:



Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att det kommer att bli persilja av det här, men det borde det väl bli... eller vad tror ni? Det var vad det stod på fröpåsen i a f. ;-)


Nej nu ska jag gå ut och skotta snö. Det har snöat bra länge nu. Kommer hur mycket som helst. Härligt! Då blir det pulkadags igen!

Av avalltmitthjarta - 24 januari 2009 23:19



Tre små griseknoar... :-)


Idag har vi storstädat här hemma. Inte så kul, men nödvändigt.

Vad mer då? Har gjort hemgjord glass tillsammans med barnen. Mixade blandade frysta bär (svarta och röda vinbär, blåbär, björnbär och jordgubbar) med lite vaniljyoghurt. Mumma!

Alla åt utom Alexander som ville ha bären som de var. Han är go han min Alexander. :-) Äter allt som andra barn ratar. Pillar ut morot, palsternacka och broccolibitarna ur laxpasta och äter dem först. Stora lökbitar, champinjoner, oliver... Tokig i all frukt och grönsaker. Goa unge!


Seb gjorde morotsjuice i råsaftcentrifugen. 30 kr för nästan 2 liter färdig juice jämfört med de 19 kr för en liten flaska Brämhults i affären.

Snäppet nyttigare också. Har börjat dricka mycket morotsjuice på sistone. Barnen älskar det så de tjatar... ;-)  Ska prova smyga ner lite färsk broccoli och blomkål också. Det märker de nog inte. :-)


Nej fy, nu börjar jag känna mig trött märker jag... Sitter framför teven och slötittar på nån film vi hyrt på Hemköp. Helt ok.


Lägger in en bild på mitt och Matteus senaste projekt. Vi har odlat persilja. ;-) Så här såg groddarna ut den 21:a.

Får se om det blir några knippen. :-)


Nej, nu ska den här trötta mamman masa sig i säng...

Min sköna hästenssäng... synd bara att DEN blivit för mjuk för MIG.


As if!

Av avalltmitthjarta - 24 januari 2009 14:37


Ni är väl för rara... :-)


Catta: Amning ska ju göra att man går ner och inte upp, men jag har börjat gå upp efter förlossningen med alla tre barnen. Kanske för att jag bara delammar?


Men tålamod är nog bra när det gäller såna här saker. Synd bara att det är just det jag inte har... ;-) Jag är otålig i många avseenden. Dålig egenskap tycker jag, men kan man ändra på det frågar jag mig själv?


Säg det...




Av avalltmitthjarta - 22 januari 2009 19:14


Fattar ni vad jag menar... ;-)



Suck, alltså...

Av avalltmitthjarta - 22 januari 2009 18:59


Men käraste goaste vänner! Läser ni inte texten!?

Jag vägde alltså 8 kg mindre då än nu... ;-)))) På bilden alltså.


Just därför jag suckar såååå djupt. ;-)


Sara du ska inte säga nåt, för du har en gosbebbla i magen!! Då ÄR man rund, det SKA man vara! :-) Ja, ring mig imorrn!


Johanna, såg att du ringde tidigare idag. Var nere i källaren och sågade ved. Ringer dig imorrn!


Puss på er mina godingar! :-) Vad skulle jag ta mig till utan er!?

Av avalltmitthjarta - 22 januari 2009 16:06


Jag tittar på den här bilden och suckar djupt för mig själv...



Sen bilden togs (då minilull var tre veckor gammal) har jag...


...inte lyckats gå ner i vikt som jag hade planerat...


...utan gått UPP hela 8 kilo!!


Suckar ännu en djup suck...


Ligger nu på 73 kilo. 23 kilo rent fett. Fy fan!


50 kg är min målvikt, när jag nu inom kort kommer att påbörja mitt nya projekt...


Projekt VIKTNEDGÅNG.


Måste bara vänta tills jag slutat amma.


Om jag kommer att lyckas nå mitt mål eller ej återstår att se. :-)

Av avalltmitthjarta - 22 januari 2009 11:16


Igår pryddes Gefle Dagblads förstasida av denna nyhet.


http://gd.se/nyheter/gavle/1.454035


En reporter som jobbade på tidningen gick av en slump förbi butiken och fick syn på skylten där det står att vi flyttar p g a vattenskada.


Dagen efter var de i butiken och tog bilder och ytterligare en dag senare publicerades artikeln i tidningen med ett helt uppslag samt stor bild på förstasidan.






Av avalltmitthjarta - 21 januari 2009 19:00


H ä s t e n s  M e g a  S t o r e  G ä v l e  håller just nu på och byter lokaler p g a omfattande vattenskada i källarvåningen.


Hyresvärden, D i ö s  f a s t i g h e t e r,  har inte tagit sitt ansvar och det har nu lett till rättstvist.


Som om man inte hade nog att bekymra sig över...


Det jag önskar mest i hela världen just nu är struktur i vardagen! Och just detta, som är så svårt att uppnå när man INTE har en stabil inkomst, när man INTE har en stabil bostad och när man INTE har ett stabilt jävla jobb!




Ovido - Quiz & Flashcards