Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av avalltmitthjarta - 17 januari 2009 17:08


Tack goaste vänner för rara kommentarer! :-)


Saknar bloggen. Det är ju min enda sysselsättning jag unnar mig om dagarna, som bara är för mig själv. Resten av tiden går åt till umgänge med barnen. Fast just nu är det mer sysslor än umgänge. Dagarna går och man tycker inte man fått någonting gjort egentligen, ändå har jag inte suttit ner utom när jag ätit och när jag matat lillsnuttan.


"Fullt upp" är en underdrift.


Idag har jag haft lite ångest. Tänkte ringa nån utav mina goda vänner för att få lite stöd men så klart hade telefonen inga batterier. Nu sover lillfia och barnen leker brevid mig här på golvet med sitt duplo så jag tog fram datorn för att koppla bort tankarna en stund.


Ni undrar förstås varför jag har ångest... Tja, det är lite knepigt eftersom jag inte har bestämt mig för hur öppen jag vågar vara här i bloggen då jag inte vet vem som läser.


Än så länge så kan jag väl säga så mycket som följande...


Under de senaste 5 åren har jag flyttat från Hedemora till Fagersta, från Fagersta till Ludvika (Matteus kom till världen), från Ludvika till Borlänge (Alexander kom till världen), och från Borlänge till där vi bor nu, 1,6 mil utanför Gävle. Vi har bytt från etta till trea, trea till radhus och slutligen villa.


Men... det ser tyvärr ut som att vi måste dra upp rötterna ännu en gång och ta vårat pick och pack och flytta. Ingenting är säkert ännu men det verkar som att det lutar åt det hållet.


Vi startade ju en sängbutik i centrala Gävle för ett år sedan, H Ä S T E N S  M E G A  S T O R E. Sveriges största H ä s t e n s butik med en yta på 500 kvadrat varav 100 är lager och personalutrymmen, samt Sveriges enda

M e g a s t o r e.


Och åker vi på konken så blir det flytt, vare sig vi vill eller ej. Så blir det om man köper hus samtidigt som man startar eget, banken vill så klart att man ska borga huset i företaget... Suck...


Nå ja... Time will tell... kan inte göra annat än vänta och se.




Ovido - Quiz & Flashcards