Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av avalltmitthjarta - 21 januari 2009 19:00


H ä s t e n s  M e g a  S t o r e  G ä v l e  håller just nu på och byter lokaler p g a omfattande vattenskada i källarvåningen.


Hyresvärden, D i ö s  f a s t i g h e t e r,  har inte tagit sitt ansvar och det har nu lett till rättstvist.


Som om man inte hade nog att bekymra sig över...


Det jag önskar mest i hela världen just nu är struktur i vardagen! Och just detta, som är så svårt att uppnå när man INTE har en stabil inkomst, när man INTE har en stabil bostad och när man INTE har ett stabilt jävla jobb!




Av avalltmitthjarta - 21 januari 2009 18:12


...kan jag lova!



Bakade den här om dagen.


Grymt gott recept detta!


Tid: 1 timme, varav 45 i ugnen

Muffins 1 kaka, 12-15 bitar

Du behöver:
  • 200 g margarin eller smör
  • 1 påse saffran, 0.5 g
  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 ½ dl mjölk
  • 4 dl vetemjöl
Garnering:
  • florsocker
Gör så här:

Smält matfettet och låt det svalna. Smörj och bröa en rund form, ca 24 cm i diameter.

Om du har en mortel: Stöt saffranet, gärna tillsammans med lite socker, i din mortel. Det gör att saffranet blir mer finfördelat, men har man ingen mortel så kan man strunta i det.

Vispa ägg och socker så det blir vitt och poröst, gärna med elvisp.

Vispa ner saffran, bakpulver och mjölk.

Tillsätt och sist vetemjöl och det smälta matfettet och rör till en jämn smet.

Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 45 minuter.

Låt kakan stå några minuter i formen innan du stjälper upp den på ett fat. Lägg gärna formen över eller en bakhandduk och låt svalna.

Sikta över florsocker vid servering.

Av avalltmitthjarta - 21 januari 2009 12:28


Här kommer lite fler bilder på möblerna vi köpte från Sia Kids.


Bilderna är arrangerade, ja. Det var för stökigt på barnens rum för att jag kunde ta bilder där idag. ;-)


 Perfekt litet pysselbord, fast jag tycker egentligen att det är lite väl litet. Sött som bara den iaf!


En varsin blå stol åt busbrorsorna. Piraten Oscar till Matteus och Prins Axel till Alexander. :-) Och så självklart Prinsessan Ada till Bella. Hon är ju min lilla prinsessa. Hur overkligt det än må kännas... fortfarande. Att jag har blivit välsignad med en dotter alltså. Det trodde jag aldrig... har alltid föreställt mig själv med bara grabbar. *Lyckligaste mamman i världen!*

Klädhängare i form av piratskepp och slott samt en dörrskylt.


Lägger in bilden på lillflickans pallar igen. Dessa har jag självfallet lagt undan eftersom pojkarna gärna använder pall till ALLT! De blåa har redan fått sig en del små hack pch repor. Jäkla ungar... ;-) Man ska egentligen inte lägga så mycket pengar på möbler ö h t när barnen är små.

Berättade jag att våran 50 tummare på övervåningen har fått en spricka då söte lille Alexander kastade en leksak på den? Hahahaaaaa... :-/


Tur att jag inte är materialist! 


Det är karln min som är materialisten i familjen.

(Så det räcker och blir över!) 

Så det kanske inte förvånar er när jag säger att det faktiskt är han som ligger bakom de här köpen. Han kom hem en dag och sa

"Titta vad jag har köpt!".


Och nej, vi är långt ifrån gjorda av pengar men han fick bra rabatt i o m att E n g e l b r e k t  I n t e r i ö r  i Gävle (som låg rätt nära våran butik) gick i konkurs i höstas.


Fler bilder kommer...

Ovido - Quiz & Flashcards