Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Mer glass och växande groddar

Av avalltmitthjarta - 25 januari 2009 13:40


Gårdagens hemgjorda glass. Pojkarna fick det sista till efterrätt nu efter lunchen. Den har en genomträngande smak av svarta vinbär. Verkligen gott!

Och bäst av allt, supernyttigt! :-)


Sen till mitt och Matteus projekt igen då... tre dagar senare ser groddarna ut så här:



Jag har ju väldigt svårt att tänka mig att det kommer att bli persilja av det här, men det borde det väl bli... eller vad tror ni? Det var vad det stod på fröpåsen i a f. ;-)


Nej nu ska jag gå ut och skotta snö. Det har snöat bra länge nu. Kommer hur mycket som helst. Härligt! Då blir det pulkadags igen!

 
 
Anna

Anna

25 januari 2009 14:55

Tack för ditt inlägg! Kul att du kikade in på min sida! Ja, Gotland är ett fantastiskt resmål. Barnvänligt och vackert framförallt.

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bea

25 januari 2009 23:16

Det e sjukt mysigt med babysim. har gått med alla 3 och de e så härligt. Ja de e rikgit skönt at bara få ha Ronja tid. Visst killarna e på dagis och så men då e de så mycket annat som ska göras onsdagar e Ronjas egna dag.

Asså de som e sjukt gott e appelsin juice och morots juice. Dom två kan dölja vilka andra grönsaker som helst typ. Mina barn har aldrig märkt något.

Fins bilder och en liten redogörelse på den "härliga" dagen hahahahah läs så får du se.

åååå söt de låter du måste lägga in bild på de. tar hon napp annars?

Ska genast lägga in bilder så ja inte glömmer för de finns en risk för det annars

 
Ingen bild

bea

25 januari 2009 23:17

Glassen ser sjukt god ut man blir ju himla sugen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards