Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Filosoferar över livet...

Av avalltmitthjarta - 22 februari 2009 11:34


Drygt när det krånglar.


Jaa vad gör man då...?


Gud, jag har en sån konstig och tom känsla över att jag inte kan "se framtiden" längre. Alltså, de allra flesta kan väl åtminstone se att; ungefär så här kommer vi ha det om 6 månader.


Jag vet inte vart vi kommer att bo om 6 månader. Jag vet inte vilken stad, jag vet inte hur vi kommer ha det med jobb och inkomst, jag vet inte om pojkarna fått börja på dagis, jag vet inte hur Seb kommer att må, jag vet INGENTING!


Snacka om att man tvingas leva i nuet, för INGENTING, verkligen INGENTING annat existerar.


Säkert en nyttig lärdom.


Något positivt måste det väl komma utav allt det här?


Nå väl, jag tar mig an uppdraget att leva i nuet med hull och hår!


För när allt kommer omkring, så är min man och mina barn det enda som betyder någonting för mig! 


ALLTING annat förkastar jag!


Om jag bara får behålla min familj tills den dagen jag dör så är jag den lyckligaste på jorden.


Men det kan man inte ta för givet inte. Tänker på den stackars mamman i Arvika eller vart det nu var, vars två små barn blev ihjälslagna med hammare.


Vad är det för mening när sådant händer? För någonstans finns det ju en mening bakom. Så hemskt och man kan ju inte göra annat än be för sina egna nära och kära.


En förälder borde aldrig få uppleva förlusten av ett barn!

Aldrig någonsin...


Ändå händer det, varje dag i världen.


Men det händer ju aldrig mig, inte mig inte...


JAG TAR INGENTING FÖRGIVET! ALLT JAG ÄLSKAR OCH HÅLLER AV KAN RYCKAS BORT FRÅN MIG I ETT ÖGONBLICK.


Ingen går säker...


Men vad är det som styr då?


Tror ni på karma?


Det gör jag. Jag tror att allting styrs av vår karma.


Vilka lärdomar vi ska ta i livet, ja, rubbet. Men jag tror ju att allting är förutbestämt också.


Livet är som en målarbok. Vi färglägger en bit i taget tills det så småningom blir en bild av helheten. Så säger i a f ambres.


Ja, det är vad jag tror på, och det är en väldigt betryggande känsla.


Det innebär alltså, att man ALDRIG KAN FATTA FEL BESLUT.

I slutändan kommer det alltid visa sig vara rätt.


Sug på den karamellen... ;-)





 
 
stort och smått

stort och smått

22 februari 2009 12:35

Klokt inlägg!
Jag brukar trösta mig med att det är en mening med allt som sker, fast ibland undrar jag verkligen vad meningen är med vissa grejer...
Du ska se att saker och ting kommer att ordna sig. Försök att inte oroa dig för mycket (säger jag som är Miss Oro Herself!) och lev i nuet, njut av dina nära och kära!

http://agneta.bloggagratis.se

 
sara

sara

22 februari 2009 14:33

hoppas hoppas för allt i världen att de löser sig på bästa sätt för er!! älskar dig! ring när du får tid! bamsekramar!

http://nicolesmamma.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

22 februari 2009 19:23

Ha en skön kväll och ta hand om varandra!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

23 februari 2009 02:06

Jag tänker på er!
Och jag ska hålla tummarna. Jag lovar.
Min låtsaspappa hade ju cancer i lever och lungorna. Så jag hoppas verkligen att det inte är så med Seb.
Om du behöver prata med någon som inte står dig nära är det bara att skicka ett mail.
KRAM!!!!

http://www.anja72.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards