Av allt mitt hjärta

Alla inlägg under oktober 2008

Av avalltmitthjarta - 15 oktober 2008 18:33

Världens goaste unge!


"Vad sysslar du med mamma?"


Strålar som en sol när hon bjuder på ett leende. :-)


Dags för en ny blöja.


Och tar sig en tupplur i korgen sin. :-)

Av avalltmitthjarta - 15 oktober 2008 13:31

Härligt höstväder idag! Synd bara att det är så förbenat mycket getingar ute... Kan ju avslöja att jag är livrädd för just getingar.


Tur att barnen sluppit erfara getingstick än så länge iaf... *ta i trä!*


Tog en lång skön promenad i skogen på förmiddagen. Gick ner till sjön där barnen pluppade stenar en lång stund. Det är fullt av lingon överallt, ska ta med bärplockaren nästa gång.

Lillsnuttan sov gott under hela promenaden. Skönt...

Var lite avundsjuk faktiskt, för det såg såå skönt ut att ligga nerbäddad där i vagnen. :-)

Av avalltmitthjarta - 14 oktober 2008 19:48

Så var middagen avklarad. Smörstekt ungnötlever. Mums! ;-)


Rutinerna har blivit lite förskjutna nu i o m lillbebisen (allt tar ju 10 ggr längre tid nu!) så jag får inte i säng barnen förens vid 9 om jag har tur...

Måste komma in i rutin igen snart, vill ha dem i säng till 8.

Fast å andra sidan så sover de ju längre på morgonen också och det är ju skönt. Isabelle hon kan sova till 9-10 om jag inte går upp tidigare.


Sebastian har tagit pojkarna på morgnarna den sista tiden så det är länge sen jag var så utvilad. Motsägelsefullt nog... :-)


Japp, dags för läggning.

Av avalltmitthjarta - 14 oktober 2008 17:40

Sover sött i sin lilla korg här i köket. Mammas lilla prinsessa:-)

Av avalltmitthjarta - 14 oktober 2008 11:56

När jag ändå är inne på det temat... :-)

Just här provsitts den av min kusin. Jag står bakom och är gravid i vecka 17 med lille Matteus. Jag sålde den senare den sommaren. Insåg väl att det inte skulle bli mer körning på några år. Saknar den bedrövligt...

Det var ett riktigt kap! Den var grym!


Nu har behörigheten automatiskt gått över till tung obegränsad, kawan var ju strypt. Men det var fräs i den ändå!


Här är min drömhoj:


:-)


En kawasaki ninja...

Provkörde en i Borlänge för några år sedan.


Om några år kanske... :-)

Av avalltmitthjarta - 13 oktober 2008 19:52



Som jag fick när jag var 16. Åh vilka minnen... :-)



Här har käkats kyckling och grönsaksgryta.


Nu är det plums i säng för barnens del.


Av avalltmitthjarta - 13 oktober 2008 16:51

Apropå ingenting...


:-)


Av avalltmitthjarta - 13 oktober 2008 15:02

Måndag alltså...


Inte för att det känns på nåt särskilt sätt för att det är måndag. Sen man fick barn så blev alla dagar likadana. ;-)


Helgen innebar ju tidigare att man var ledig. Man fick sovmorgon.

Man kunde vila ut efter veckans slit...


Pyttsan!


Nu är det full rulle dygnet runt. Dag efter dag, vecka efter vecka... Inte ens på natten får man vara ifred. De små sötnosarna vaknar flera ggr per natt av mardrömmar och man får springa mellan rummen. Den lilla har ju en tendens att fastna mig dessutom, hela natten om hon får bestämma.  Men det är mysigt att amma också och tur är väl det... :-)


Hon är 6 veckor nu. Det går så fort...

Ler och jollrar för fullt. Världens sötaste! Har fortfarande inte riktigt fattat att jag har fått en dotter!



Ovido - Quiz & Flashcards