Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av avalltmitthjarta - 18 oktober 2008 21:45

Japp då fick man en stund över till datorn, för första gången idag. Bebis på axeln dock. Gosingen har nyss ätit kvällsmål och ska läggas hon också så småningom... (när jag går och lägger mig med andra ord).



Slötittar på Rhenguldet på kanal 2. Jag älskar ju den men det är 10 ggr pampigare att se den på scenen. Sist jag såg den var på Dalhalla för några år sen. Jag gillar ju de flesta av Wagners operor, men det är nåt speciellt med Niebelungens ring. Har dock bara sett hela på tv, men Rhenguldet och Valkyrian har jag sett flera ggr på Stockholmsoperan. Drömmen är ju att se alla fyra delarna samtidigt nere i Bayereuth... Svenska Wagnerklubben lottar ut ett begränsat antal biljetter varje år och jag har varit medlem i 15 år utan att haft turen... Snyft! Kan ju tillägga att det är oerhört svårt att få tag på biljetter, eftersom evenemanget är världskänt och mycket populärt.


Men min absoluta favorit bland Wagners operor är helt klart Parsifal! Även om Valkyrian har sina höjdpunkter. Underbar musik!


Nej nu ska vi gå upp, lillsnuttan och jag, mysa ner oss i sängen och kika på nån bra film.


Nattinatt! :-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards