Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av avalltmitthjarta - 22 oktober 2008 17:44

Kikade in i din blogg på bloggproffs och ville bara berätta att jag inte kunnat lämna nån liten hälsning eftersom jag inte är medlem. Synd... :-(

Hur som helst... Tack för din kommentar, om du nu ser det här, och lycka till med bloggandet!

Av avalltmitthjarta - 22 oktober 2008 16:48


Idag var det dags för läkarbeök för Isabelles del. Allt såg fint ut. Det var en kvinnlig läkare för omväxlings skull. Alltid trevligt.


Blev även det sedvanliga, mätning och vägning. Nu drygt 7 veckor gammal är hon 54,7 cm lång och väger 4965 gram.


Hon sa inte ett pip under undersökningen utan jollrade glatt till läkaren. :-)

Otroligt social bebis måste jag säga. När man nu har två att jämföra med. Det har vi märkt här hemma också. Hon log första gången när hon var 4 veckor och nu är det rena jollerdiskutioner vi har, hon och jag. :-) Hon "pratar" mycket med pappa och storebröderna också förstås.


Vad annars då?


Har köpt denna vansinnigt söta Disney pyjamasen till Matteus på Tradera. Det är Remi och Emile från Råttatouille.

Ny med lapp kvar och budet slutade på 80 kr.

Vilket kap! Den är ju bara för läcker! :-)


Sitter och ammar just nu. Dricker gott kallt kaffe och tittar ut på det vindpinade äppelträdet utanför köksfönstret. Inte många löv kvar där nu efter all blåst. Vi bor ju bara ett par kilometer från dels havet, sen även en jättestor sjö åt motsatt håll så det är ofta blåsigt här. Men det är skog emellan och det ger väl en del lä. Otroligt fint vi bor egentligen. Fattar inte att vi hade sån tur när vi letade hus förra sommaren. Drömhuset OCH drömläget! Fast nu i efterhand så kan man ju inte låta bli att längta inåt stan... (Notera min bloggtitel!!! Fy skäms på mig...)

Saknar det sociala som staden erbjuder. Känner mig fruktansvärt isolerad här ute utan körkort. Tre barn på bussen är ju inget drömläge direkt...


Sen är det ju en hel del jobb med huset också men man får väl ta en sak i taget. Nu under sommaren har vi iaf fått fasaden nymålad. Från faluröd till silvergrå, skitsnyggt blev det, med vita knutar.

Sen har vi totalrenoverat vardagsrummet som numera är finrum där barnen är bannlysta. ;-) Slipat golvet, målat fönster och tak samt satt upp fondtapeter. (Tre olika, vart ascoolt!).

Just nu håller vi även på med badrummet på nedre plan men det är bara halvklart än. Ska upp fondtapeter där också när allt är klart.


Ja jisses... nästa sommar blir det ny veranda. Det är väl det enda som är spikat än så länge.


Nej hua, nu lär jag sätta igång med middagen. Kycklingsoppa blir det eftersom jag inte hann med det igår. (Blev hamburgare med bröd).


God kväll på er allihop!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards