Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Amning, flaskmatning och smakisar

Av avalltmitthjarta - 19 januari 2009 13:00


Jaha då var det måndag igen.


Känner mig riktigt utvilad idag. Har ju börjat med avvänjning av nattamningen nu och det har gått riktigt bra. Isabelle somnade vid halv 9 igår och sov hela natten utan att vakna alls. Det har ju bara hänt några få gånger hittills men riktigt skönt när man får sova ostört.

Men om hon vaknar ger jag nappen nu istället för tutten.


Annars går det bra med amningen. Är ju inga större mängder jag har, men jag fortsätter ett tag till eftersom det finns så mycket nyttigheter i bröstmjölken. Bara tanken på antikropparna gör ju att man vill amma så länge som möjligt.


Men lillsnuttan vill inte gärna ha tutten när hon är väldigt hungrig, så jag har dragit ner på amningen dagtid och ammar oftast bara på morgonen och på kvällen.


Har börjat med lite smakisar nu också. Havregröt, potatis och banan. Idag fick hon mangopuré till gröten och det uppskattades!

Geggas till tusen ska det göras när det serveras gröt. Hehe... ;-)


Men min hemlagade potatispuré med olivolja gillade hon inge vidare. Det gick ner några skedar men inte såg hon direkt glad ut. :-D


Har bytt från BabySemp till BabyPlus nu också, märkte att hon inte blev riktigt mätt.


Tja, det var lite om hur matrutinerna för Isabelles del ser ut just nu. I brist på annat att blogga om. :-)

 
 
Karin

Karin

19 januari 2009 15:12

Hur gammal är hon nu, lillan?
Skönt att amningen funkar lite iaf!!! Jag slutade amma nu på nyår, inledde 2009 amningsfri ;) Då hade jag helammat i 5,5 mån och därefter delammat till hon var drygt 9 mån.. :)

Och den där sömnen ja... Nathalie har sovit toppen de allra flesta dagar, men nu några nätter har hon vaknat minst en gång i timmen, phu! Inte sover hon bra på dan heller, vill bara sova i min famn, får ju aldrig nåt gjort... Och jag blir ju så trött när hon inte sover, haha.. Jag är ju van vid att hon sover 19(30)-7.30(8)..!

Jag gick ner mina grav.kilon direkt efter amning, sen gick jag med upp, så surt!!! Nu är jag nere under utgångsvikt, men vill gärna ner mkt mer..! Men jag är värdelös på att träna o banta o så.. Hur hårdbantar du??
Får tyvärr inte barnvakt så jag kan komma iväg o träna, så blir "bara" promenader o cykla på motionscykeln här. Skulle behöva nåt mer, men men..

Jag har fixat bilderna på www.picnik.com det är supersmidigt!! Jag är ju inte särskilt haj på data annars.. ;)

Hoppas allt är bra med er!?!!!! Kram

http://mittsnurrigaliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards