Av allt mitt hjärta

Alla inlägg den 20 november 2008

Av avalltmitthjarta - 20 november 2008 22:16

Äntligen sover småskruttarna... Puh!


Måste, måste försöka komma in i normala rutiner igen! Har blivit så framskjutet sen Isabelle kom.


Såg fram emot att kolla på nån bra film på tv men till min stora besvikelse verkar det enda sevärda just nu vara Transformers på kanal +.

Transformers liksom... (?) Töntigt värre.

Så jag suckade djupt och gick ner till datorn istället.


Bifogar en bild på en nyvaken liten miniskrutt:

:-) Mumsmumsen!


Av avalltmitthjarta - 20 november 2008 18:23

Älskar den här låten... älskar alla hans låtar.

Av avalltmitthjarta - 20 november 2008 18:10


Synd att bilden blev så mörk.


Det bästa som finns att ta bild på sig själv med bebis på axeln! I det här fallet en sovande bebis. :-)


Nu strömmar ordbajsarens "ge mig den rätta ramsan" ur tevens högtalare på övervåningen, där barnen sitter som klistrade framför bolibompa och favoritprogrammet; Cirkuskiosken. ;-)


Kul kille den där ordbajsaren...

Av avalltmitthjarta - 20 november 2008 17:46

Åh vilka minnen! Känns som evigheter sen samtidigt som det känns som det var igår. Skum känsla med andra ord.

Sista bilderna på magen, värkarna har börjat och jag har kopplat in TENS-apparaten.

Ankmamma! ;-D

Jag är alltså 8 dagar över tiden här...


Ser jag inte oförskämt pigg ut? Klockan är 4 på morgonen och jag hade bara hunnit sova 1,5 timme.


Noterer att det finns blad på äppelträdet utanför köksfönstret... Snyft! Nu är det så kalt och trist. Jag längtar redan till sommaren.

Av avalltmitthjarta - 20 november 2008 16:44


Matteus var så glad över tårtan så att han pussade mig på armen flera gånger medans jag höll på att göra den. :-) Goding!


Så här gjorde jag:


Lager 1: Mosad banan

Lager 2: En burk kondenserad mjölk, där jag hade kokat burken i 1 timme. (Grymt gott, det blir som vanilj/kolafudge både i smak och konsistens. Typ...)

Lager 3: Drottningsylt, sen grädde, riven choklad och smarties.


MUMS!!!


Pressade även en apelsin och skedade juicen över sockerkaksbottnarna innan jag la på... det jag la på. ;-)

(Jisses, jag behöver gå i skrivskola!)


Här är det paketöppning. :-)

Just det här paketet öppnades idag som ni kan se.


En bil med ramp från playmobil. Tyvärr så går den i bitar om man tappar den i golvet (det är alltså en byggsats där barnet kan bygga ihop bilen själv med lite assistans) och lillebror lyckas ju hitta den var Matteus än gömmer den, och självklart tappar han den i golvet...

Men det var riktigt kul att bygga den tillsammans. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards