Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Bilder från seglingen 2005

Av avalltmitthjarta - 17 november 2008 16:15

Jupp...


Mellis avklarat, avtorkat och avftalatiserat... (ett uttryck som mina föräldrar använde för att beskriva rengöring av litet geggigt barn efter måltid). :-D


Får INTE glömma att gå ner till vägen med sopkärlet idag, tömning imorgon nämligen. Har glömt lite titt som tätt sen vi flyttade in här och det medför en hel del extra besvär.


Köpte en ny mössa till mig själv igår. En svart, stickad. Jag var mycket nöjd med köpet ända tills jag kom ut ur affären... Det blåste ju rakt igenom den! Värmde inte ett flasklock, men den var ju snygg iaf. Skit samma, den kostade bara 79 kr.


Imorgon fyller Matteus 4 år. Tiden går så fort!

Här följer lite bilder från den tiden då jag bara hade en liten bebis... :-)

De är tagna sommaren 2005 då vi var ute och seglade på västkusten. Matteus var 8 månader.


Fastselad i sittbrunnen. :-)


Provar mammas skor och gnager på ett skohorn... ;-)


Vi gick för motor genom nån kanal.


Vi passerar Lysekil och Badhusberget. Där bodde jag när jag läste marinbiologi, i ett utav de vita höghusen, med utsikt över Gullmarsfjorden (Sveriges enda fjord). Härliga minnen...


Matteus. :-D Gooooding!


I hamn, jag tror att det är i Fjällbacka om minnet inte sviker...


Utsikt från en klippa på Stora Kornö. Jag hade Matteus i bärsele. Mysigt!


Hihi! Här är vi på Väderöarna. 



Nej nu ska jag nog passa på och gå med sopkärlet medans snuttan fortfarande sover så sött...



 
 
mammajohanna

mammajohanna

17 november 2008 17:44

johannas kille=)

http://mammajohanna.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

18 november 2008 11:57

Hej. Vilken söting. Jag älskar verkligen kläder till småbarn med öron. Hur sött som hellst!
Ha det bra!!

http://bymillan.bloggagratis.se

 
Lill

Lill

18 november 2008 20:22

Stort Grattis Till Stora Killen Matteus.. :)
Hoppas du haft en toppen dag med tårta å mycket mycket packet!! :) Kram

http://skrubbenomoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards