Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Picknick i Svarte Mosse

Av avalltmitthjarta - 27 juni 2009 12:46



Som så många andra dagar så slutade gårdagen med en promenad uppe i Svarte Mosse, naturområdet jag pratat om.

Med en filt, lite frukt och en varsin flaska vatten och vips så hade vi oss en picknick.


Det var inte så mycket folk där, trots det ljuvliga vädret.

En bit bort låg en karl och solade, iförd röda badbyxor, eller var det kalsoner kanske? Urk...


"Mamma, det ligger en stor pappa där borta i gräset!" utropade Alexander förtjust.


Sen kom det en mås och tog min nektarin.


Ja, det var den picknicken.


När vi kom hem vid 7 tiden stod bordet dukat, middagen var färdig och disken var diskad.



Underbart!


Jag har känt mig lite bättre till mods i några dagar, det kommer och går det där.


Bella sover och jag och bröderna bus ska baka chokladmuffins.

Lite senare när skruttan sovit färdigt bär det iväg på picknick igen. Fast jag tror vi går lite längre idag. Barnen är otroligt duktiga på att gå och det är verkligen skönt. Vi har varit ute och promenerat i timmar och inte ett klagomål. Alexander får åka vagn om han blir trött, men han går oftast han också. Mina stora killar! :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards