Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Förskola eller familjedaghem?

Av avalltmitthjarta - 13 juni 2009 10:51


Trots mina bittra erfarenheter av familjedaghem (från när jag själv var liten alltså) så har jag nu sökt både det och vanlig förskola till barnen.


Nu är det inte längre fråga om; "Jag vill ta hand om mina barn själv!" . Inte nu när vi har TRE! Inte nu när jag har varit hemmamamma 5 år i rad!


Jag mossar ihop snart!


Egentid, snälla!


Missförstå mig inte nu. Det är inte så att jag på något vis ångrar att jag skaffat 3 barn så här tätt. Jag skulle göra om alltihop om jag fick börja från början! Jisses vilken resa det har varit!


Och vad man har vuxit!


Egentligen så är det först nu som jag verkligen känner att jag känner mig mätt.


Mätt på att vara hemmamamma.


Jag vill kunna lämna barnen på dagis och göra någonting helt själv.


Plugga t e x. Ju mer jag tänker på det...


Mmm, vi får väl se! Får nog vänta ett bra tag på de där dagisplatserna iaf...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards