Av allt mitt hjärta

Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Ett perfekt liv?

Av avalltmitthjarta - 11 juni 2009 11:33


Så var det konstaterat. Hästensbutiken i Gävle har satts i konkurs.


I augusti kallas jag och S till tingsrätten för att stå till svars för våra synder.


Nej, men ärligt talat...


Vi är bara företagare som det har gått jävligt snett för. Det fanns ingen efterfrågan på Hästenssängar i Gävle. Men när man kallas till tingsrätten för att under ed, bla bla, nånting... då känns det plötsligt som att man har begått ett brott. S är VD och jag är Suppleant och det är ju bara vi som sitter i styrelsen.


Så nu får man bita i gräset.


Sommaren 2008... det var då det började gå utför. Inte en kund.

Hösten flöt på i stilla mak, Isabelle var nyfödd och man hade annat att tänka på.


Men vintern...


Jag tror inte att någon förstår hur jobbigt vi faktiskt haft det. Jag har bloggat till tusen, men varför då tror ni?


Mmm...


Jessica är bra på att låtsas om att det inte finns några problem. Det är min försvarsmetod för att orka.


När S fick cancer kom droppen som fick bägaren att svämma över.


Jag har hämtat mig någorlunda, men visst är man lite svag efter hela den här karusellen.


S mår skit men det kan man ju förstå. Hans dröm gick i kras...


Själv bryr jag mig inte såmycket egentligen. Nu börjar vi på ny kula.


Det får bli vad det blir.


Kan man begära ett perfekt liv?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avalltmitthjarta - 6 mars 2013 11:12

...vilket betyder simskola för barnen. Först ut är Isabelle, medans jag kopplar av i godan ro med en kopp kaffe och en bit hallonpaj. Jag är stammis här av flera olika skäl. :-)...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:15


      ...då de börjat bygga nya bostäder uppe i skogen. Det här suger! ...

Av avalltmitthjarta - 5 mars 2013 21:12


   

Av avalltmitthjarta - 2 mars 2012 13:24

    Ingredienser 125 g smör eller margarin 2 dl socker 2 ägg 1 dl mjölk saft av 1 limefrukt 2 bananer 3 1/2 dl vetemjöl 1 1/2 tsk bakpulver 1/3 tsk salt 1/2 dl blåa vallmofrön 1 1/2 tsk vaniljsocker Glasyr 2 dl florsocker ...

Ovido - Quiz & Flashcards